Лекар, пекар, апотекар,
Могао бих бити ја, него шта!

Упознавши значење речи занимање, гледавши прилоге и фотографије које су пробудиле радозналост код ученика и жељу за сазнањем, одлучила сам да часовима вежби из предмета Свет око нас (наставна јединица: Занимања) и слободних активности присуствују и родитељи различитих занимања.

Кроз учионицу одељења I/6 у целодневном боравку прошли су: козметичар, фризер, стаклорезац, ауто-електричар, електротехничар рачунара, информатичар, дизајнер веза, фармацеут, професор српског језика и књижевности и сликар-керамичар.

UVODNAJCAS

Подељени у групе, родитељи ученика говорили су о својим занимањима, показивали алате које користе у свом раду, производе који настају... Ученици су постављали питања, а одговори су у њима будили још веће интересовање, чуђење и задовољство. Да ли је рачунар настао у доба Линколна, изазвало је чуђење и осмех на лицу свих присутних. Заједно су учили и забављали се. Фризерка је имала пуне руке посла јер су девојчице чекале у реду за нову фризуру, а дечаци, тршави од желатина, поносно су се кочоперили.

У трећој групи, сликарка-керамичарка донела је глину и точак помоћу ког се праве предмети од овог материјала. Објаснивши чиме се бави и показавши предмете као крајњи производ, Мирјана Демковић је ученицима поделила материјал, а они су правили фигуре и живали у мешењу глине. Свих двадесет осам ученика село је за машину и уз њену помоћ извајало по један предмет. Предмети су остављени да се осуше преко ноћи, а сутрадан су однети на печење. Уживали смо у овом несвакидашњем дану и упознавању са занимањем које је ретко, креативно и надасве – занимљиво. Једва чекамо да стигну наше чинијице које ћемо осликати и чувати у свом дому као успомену.

И... циљ је постугнут, задатак успешно обављен. Остаје нам само време да видимо које ће занимање, када одрасту, одабрати наши ученици. И ... сећање на дивне тренутке.

Учитељица Јасмина Ћирјаковић

JCAS01     JCAS02
JCAS03     JCAS04
JCAS05     JCAS06
JCAS07     JCAS08
JCAS09     JCAS010
JCAS011     JCAS012
JCAS013     JCAS014
JCAS015     JCAS016