Продужени боравак
Продужени боравак као облик организованог рада са ученицима млађих разреда, у нашој школи постоји од 8. децембра 2008. године. Показао се корисним јер деца нису након наставе препуштена сама себи, у друштву су пријатеља, имају редован оброк, а простор у којем бораве је пријатан и прилагођен њиховом узрасту и потребама. Намењен је ученицима првог и другог разреда, као посебан облик образовно-васпитног рада који подразумева самосталну израду домаћих задатака и разноврсне активности у оквиру слободног времена.
Продужени боравак у нашој школи одвија се у две смене у периоду од 07.30 – 16.30. Прва смена од 07.30-13.30, а друга смена од 11.00 – 16.30 часова. За реализацију овог програма у школи је посебно опремљен и адаптиран простор за ту намену. Простор чине три целине које имају различите намене:
- две учионице које су просторно организоване тако да ће се у једном делу радити домаћи задаци у сарадњи са учитељем, док ће у другом делу учионице ученици проводити слободно време;
- свлачионица која је опремљена прикладним ормарићима за одлагање личних ствари ученика и школског прибора;
- трпезарија у којој ће ученицима бити сервиран ручак који ће се састојати од главног (куваног) јела, салате и десерта (колач или воће).
Један од најбитнијих делова продуженог боравка је самостална израда домаћих задатака. Овај рад подразумева израду домаћих задатака уз смернице и сугестије учитеља, усвајање новог градива, увежбавање усвојеног градива и пожељних модела понашања у друштву. Уколико ученици немају обавезан домаћи задатак, наставници у продуженом боравку припремају додатно вежбање у договору са учитељем из редовне наставе.
Слободне активности подразумевају: слушање музике, спортске активности у школском дворишту и фискултурној сали, корективне вежбе, шетња ближом околином, креативне игре сликања, цртања, глуме, психолошке игре вежбања концентрације и опуштања.
Слободно време обухвата оне активности које ће предлагати ученици и ту је посебан акценат на њиховој социјализацији. У слободном времену ученици ће цртати, причати о томе шта воле а шта не, о другарству, школи, о својим жељама, страховима... Учиће да помажу једни другима, да саслушају једни друге, да сузбију егоцентризам који се све чешће јавља код деце овог узраста.